Marketing ako jedna z koncepcií obchodnej politiky spoločnosti nepredstavuje len predaj výrobkov. Zameriava sa na spoznávanie ozajstných potrieb spotrebiteľov a ich uspokojovanie a spoznávanie trhu napríklad aj prostredníctvom prieskumov v radoch študentov. Uvedením výrobku na trh v správnu chvíľu a za výhodnú cenu chceme docieliť uspokojenie zákazníkov a priniesť zisk firme.
Úspech, prípadne neúspech, študentskej spoločnosti RIO, š.s. bude závisieť od prepracovanej stratégie, ktorou zabezpečí predaj výrobkov a služieb a bude plne využívať 8 základných zásad marketingu:
Product – výrobok – zameriava sa na kvalitu ponúkaného tovaru, služby.
Price – cena – úlohou nie je dodávať na trh špičkové výrobky, ale také výrobky, ktoré majú najvyšší pomer úžitkovej hodnoty a ceny.
Promotion – podpora predaja – prezentácia výrobku, alebo služby musí byť správne zacielená na potenciálnych zákazníkov, forma reklamy sa musí zvoliť podľa cieľovej skupiny.
Place – miesto predaja – dôležitý je spôsob a miesto predaja
People – len so šikovnými ľudmi to ide...
Packaging – hovorí sa, že obal predáva
Programming – plánovitosť, postupnosť
Partnership - spolupráca
Veľkou súčasťou tejto stratégie budú už vyššie spomenuté prieskumy trhu. Dobrý prieskum trhu by mal zabezpečiť dostatok informácií o potenciálnych spotrebiteľoch a ich potrebách, ako aj o veľkosti trhu a najefektívnejšom spôsobe distribúcie produktov a komunikácie so zákazníkmi. Na základe výsledkov z prieskumu trhu budeme schopní zvoliť vlastnú marketingovú stratégiu a rozhodnúť sa pre vhodné nástroje na jej realizovanie:
Produkt, jeho užitočnosť, kvalita, atď.
Cena produktu/cenová politika firmy
Distribúcia (reklama, podpora predaja, styk s verejnosťou)
Prihlásiť na odber:
Zverejniť komentáre (Atom)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára