Rio,š.s.

Rio je študentská spoločnosť pri gymnáziu Trebišovská 12 v Košiciach na rok 2009/2010.

13. 10. 2009

Marketingový plán

Marketing ako jedna z koncepcií obchodnej politiky spoločnosti nepredstavuje len predaj výrobkov. Zameriava sa na spoznávanie ozajstných potrieb spotrebiteľov a ich uspokojovanie a spoznávanie trhu napríklad aj prostredníctvom prieskumov v radoch študentov. Uvedením výrobku na trh v správnu chvíľu a za výhodnú cenu chceme docieliť uspokojenie zákazníkov a priniesť zisk firme.

Úspech, prípadne neúspech, študentskej spoločnosti RIO, š.s. bude závisieť od prepracovanej stratégie, ktorou zabezpečí predaj výrobkov a služieb a bude plne využívať 8 základných zásad marketingu:

Product – výrobok – zameriava sa na kvalitu ponúkaného tovaru, služby.
Price – cena – úlohou nie je dodávať na trh špičkové výrobky, ale také výrobky, ktoré majú najvyšší pomer úžitkovej hodnoty a ceny.
Promotion – podpora predaja – prezentácia výrobku, alebo služby musí byť správne zacielená na potenciálnych zákazníkov, forma reklamy sa musí zvoliť podľa cieľovej skupiny.
Place – miesto predaja – dôležitý je spôsob a miesto predaja
People – len so šikovnými ľudmi to ide...
Packaging – hovorí sa, že obal predáva
Programming – plánovitosť, postupnosť
Partnership - spolupráca

Veľkou súčasťou tejto stratégie budú už vyššie spomenuté prieskumy trhu. Dobrý prieskum trhu by mal zabezpečiť dostatok informácií o potenciálnych spotrebiteľoch a ich potrebách, ako aj o veľkosti trhu a najefektívnejšom spôsobe distribúcie produktov a komunikácie so zákazníkmi. Na základe výsledkov z prieskumu trhu budeme schopní zvoliť vlastnú marketingovú stratégiu a rozhodnúť sa pre vhodné nástroje na jej realizovanie:

Produkt, jeho užitočnosť, kvalita, atď.
Cena produktu/cenová politika firmy
Distribúcia (reklama, podpora predaja, styk s verejnosťou)

Žiadne komentáre: